Jamila Hattouti

Jamila Hattouti
Ph.D. Student
CeRCA UMR 7295 CNRS/MSHS
5, rue Théodore Lefebvre
F – 86073 Poitiers France
Tel.: 33 (0)5.49.45.46.14

jamila.hattouti@univ-poitiers.fr

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Research Team:

CLIF

Supervisors:

Virginie Laval (PR) and Sandrine Gil (PR)

Research themes:

  • Pragmatic of language and emotions
  • Socials inferences and oral language comprehension in children and adolescents
  • Typical and atypical development
  • Cerebral correlates of oral comprehension

Keywords:

Pragmatic / Non-literal language / Idiomatic expressions / EEG / Autistic Spectrum Disorders (ASD)

Teaching:

  • Developmental and Cognitive Psychology, University of Poitiers
  • Statistics and experimental methodology, University of Poitiers

Responsabilities:

  • PhD students Representative of CeRCA
  • PhD students Representative of CPMEC

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Publications and communications:

Hattouti, J., Gil, S., & Laval, V. (2016). Le développement de la compréhension des expressions idiomatiques : une revue de littérature. L’ Année psychologique, 116 (1), 105-136. doi:10.4074/S0003503316000294.

Hattouti, J., Gil, S. & Laval, V. (2015) Assessment of Pragmatic Abilities in adults: a computerized system for investigate semantic and contextual inferences in comprehension of nonliteral language. Poster présenté au congrès annuel de l’IPRA, Anvers (Belgique), 26-31 july 2015. (download abstract pdf).

Hattouti, J. (2015) Est-ce que les indices émotionnels participent à la compréhension des expressions idiomatiques, une étude chez les adolescents. Communication présentée aux Journées thématiques de l’Ecole Doctorale n° 527 Cognition, Comportements, Langage(s), Poitiers, 12-13 mars 2015.

Laval, V., Hattouti, J. & Gil, S. (2014). La compréhension du langage non littéral : perspectives théoriques et aspects développementaux. Conférence invitée. Colloque « Autour des formes implicites », Limoges, 13-14 Novembre 2014.

Hattouti, J. (2014). How children use the different cues of a situation of communication: role of the situational context, the prosody and the emotional faces. Communication orale présentée dans le cadre du symposium Pragmatic understanding: the question of assessment organize par V. Laval. 28th International Congress of Applied Psychology, Paris (France), 8-13 July 2014.

Lamblin, D. & Hattouti, J. (2014). Parcours de santé spécifique: Le syndrome d’alcoolisation fœtale. Conférence invitée. Colloque  médical de l’UNAPEI « Déficience intellectuelle : le diagnostic et ses conséquences sur l’accompagnement », Paris, 16-17 janvier 2014.

Recherche

Menu principal

Haut de page