• Doctoral student - Université de Poitiers

Research team

Written production (WRITING)

Research topic

Thesis: « Impact of a fine motor training on reading skills and handwriting in children with and without learning disabilities »

Keywords:

Learning disabilities – Literacy – Fine motor skills – Dyslexia – DCD – Training

Teaching

  • Introduction to Statistics (Licence 1)
  • Developmental Psychology (Licence 1 et Licence 2)
  • Cognitive Psychology (Licence 2)

Communications

Oral communications

Lê, M., Quémart, P., Potocki, A., Gimenes, M., Payoux, M., Chesnet, D., & Lambert, E. (2018). Rôle de la motricité fine dans l’apprentissage du langage écrit chez les élèves de CE2. Communication orale présentée au 59ème Congrès de la Société Française de Psychologie, Reims, France (5-7 septembre).

Lê, M., Quémart, P., Potocki, A., Gimenes, M., M., Chesnet, D., & Lambert, E. (2019). Un jeu vidéo sur tablette pour repérer les difficultés et accompagner l’acquisition du langage écrit chez les élèves de CE2 et CM1. Communication orale présentée au 59ème Congrès de la Société Française de Psychologie, Reims, France (5-7 septembre).

Posters

Lê, M., Quémart, P., Potocki, A., Gimenes, Béziaud, L., Chesnet, D., & Lambert, E. (2018). Role of fine motor skills in literacy acquisition in Grade 3. Poster presented at the 1st Literacy Summit. Porto, Portugal (November 1-3).

Lê, M., Quémart, P., Potocki, A., Gimenes, M., Chesnet, D., & Lambert, E. (2018). Role of rhythmic abilities in literacy acquisition in Grade 3. Poster presented at the ICPS, Paris, France (March 1-3).

  • La vie du CeRCA continue sur Twitter !