• Ingénieur des systèmes et techniques audiovisuels et multimédia - Webmestre

Publications HAL

  • Sophie-Anne Beauprez, Yannick Blandin, Yves Almécija, Christel Bidet-Ildei. Physical and observational practices of unusual actions prime action verb processing. Brain and Cognition, 2020, 138, pp.103630. ⟨10.1016/j.bandc.2019.103630⟩. ⟨hal-02366448⟩
  • Jamila Hattouti, Sandrine Gil, Yves Almécija, Virginie Laval. Inferential language processes across adolescence: A test with novel idioms. Scandinavian Journal of Psychology, 2019, 60 (3), pp.213-221. ⟨10.1111/sjop.12520⟩. ⟨hal-02454606⟩
  • Iskra Herak, Marie-Amélie Martinie, Yves Almécija, Rodolphe Kamiejski. Social Judgment of an In-group Member Behaving in a (Non)dissonant Way. Revue Internationale de Psychologie Sociale = International review of social psychology, 2018, 31 (1), pp.19. ⟨10.5334/irsp.112⟩. ⟨hal-02477644⟩
  • Christel Bidet-Ildei, Manuel Gimenes, Lucette Toussaint, Yves Almécija, Arnaud Badets. Sentence plausibility influences the link between action words and the perception of biological human movements. Psychological Research, 2017, 81 (4), pp.806 - 813. ⟨10.1007/s00426-016-0776-z⟩. ⟨hal-01722555⟩
  • Marie-Amélie Martinie, Yves Almécija, Christine Ros, Sandrine Gil. Incidental mood state before dissonance induction affects attitude change. PLoS ONE, 2017, 12 (7), pp.e0180531. ⟨10.1371/journal.pone.0180531⟩. ⟨hal-03672533⟩
  • Aurore Meugnot, Nounagnon Frutueux Agbangla, Yves Almécija, Lucette Toussaint. Motor imagery practice may compensate for the slowdown of sensorimotor processes induced by short-term upper-limb immobilization. Psychological Research, 2015, 79 (3), pp.489-499. ⟨10.1007/s00426-014-0577-1⟩. ⟨hal-02076475⟩
  • Aurore Meugnot, Yves Almécija, Lucette Toussaint. The Embodied Nature of Motor Imagery Processes Highlighted by Short-Term Limb Immobilization. Experimental Psychology, 2014, 61 (3), pp.180-186. ⟨10.1027/1618-3169/a000237⟩. ⟨hal-02077246⟩
  • Elsa Eme, Agnès Lacroix, Yves Almécija. Oral Narrative Skills in French Adults Who Are Functionally Illiterate: Linguistic Features and Discourse Organization. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 2010, 53 (5), pp.1349-1371. ⟨10.1044/1092-4388(2010/08-0092)⟩. ⟨hal-02003029⟩
  • Elsa Eme, Judy Reilly, Yves Almécija. Compétences narratives et communicatives chez des personnes en situation d'illetrisme - Narrative skills in illiterate adults: structural and pragmatic characteristics.. European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée, 2009, 59, pp.123-138. ⟨10.1016/j.erap.2008.12.001⟩. ⟨hal-00391585⟩

Activités et compétences

  • Conseils pour l’acquisition de matériels
  • Formation des chercheurs et étudiants à la manipulation du matériel audiovisuel (caméras, enregistreurs numériques, etc.) et de logiciels (Final Cut Pro, Motion, Poser, Première, Actogram, CSL, Praat)
  • Réalisation de personnages ou objets en 3D. Morphing
  • Réalisation prises de vues (vidéo, photographie)
  • Réalisation de web documentaire (logiciel KLYNT)
  • Tournages et montages vidéo sur supports analogiques et numériques dans le cadre d’analyses ou de présentations
  • Formation cadrage drone (prises de vues aériennes – photos et vidéos)
  • Enregistrements audio
  • Numérisation, encodage et traitement des médias numériques
  • Gestion et réalisation de sites web.