- Ingénieur d’études Hors Classe au CNRS - Méthodologie en sciences humaines et sociales
- CeRCA
5, rue Théodore Lefebvre
TSA 21103
F - 86073 Poitiers cedex 9 - christine.ros@univ-poitiers.fr
- 33 (0)5 49 45 46 26
Un contenu sur ce site
Une personne sur l'annuaire
Une formation sur le catalogue
Escorcia, D., Campo, K., Navarro, G., & Ros, C. (2025). Assessing writing practices in higher education: Characterizing self-reported practices and identifying their determinants. Assessing Writing, Volume 66, Article 100976. https://doi.org/10.1016/j.asw.2025.100976
Févin, S., Tornare, E., Oger, D., Ros, C., & Vibert, N. (2025). Improving question answering from short texts by 9- to 11-year-old children using induction tasks. Memory & Cognition. https://doi.org/10.3758/s13421-025-01769-y
Perret, C., Le Du, G., & Ros, C. (2025). Is there a specificity to oral spelling and what does it tell us about central and peripheral processing levels in written production?. Reading and Writing, https://doi.org/10.1007/s11145-025-10674-4
Millogo, V.E., Gaufreteau, A., & Ros, C. (2023). Aider les élèves en difficulté de langage oral : effets d’une intervention ciblée en production narrative sur les capacités langagières des élèves de GS/CP. Réussir à l’école ? Quelles réussites pour quels élèves ? Quelles approches ? Oct 2023, Dole, France. ⟨hal-04430235⟩
Vibert, N., Darles, D., Ros, C., Braasch, J., & Rouet, J.-F. (2023). Looking for a word or for its meaning? The impact of induction tasks on adolescents’ visual search for verbal material. Memory & cognition, 51, 1562–1579.
Télécharger la liste complète des publications au format pdf